• وبلاگ : عقل آباد|و شايد همان ناكجا
  • يادداشت : غربت تفكر يا تفكري ديگر در غربت
  • نظرات : 1 خصوصي ، 8 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    در پاسخ به حسين:
    سلام و عرض ادب
    1 ـ درست است که ما هشت سال با ارتش عراق جنگيديم و يک وجب از خاکمان را نداديم اما ده سال هم با روسيه جنگيديم و قسمتهاي بزرگي از سرزمينمان را از دست داديم. امدادهاي غيبي هم فقط نصيب کساني مي شود که به خدا ايمان داشته باشند و در کارشان مصمم باشند. صرف شيعه بودن امداد غيبي نمي آورد. باز هم مي گويم: موفقيت و عدم موفقيت ايران يا حزب الله در گرو شيعه بودنشان نيست، در گرو عملکرد درست سياسي و نظامي است. بنابراين راجع به حرفي که درباره تفاوت تشيع و تسنن زديد اصلا قانع نشدم.
    2 ـ حماس با حزب الله متفاوت است اما جمهوري اسلامي در زمان بحران از هيچ کدام "حمايت علني" سياسي يا نظامي انجام نداده است.
    3 ـ ضد شيعه بودن حماس آنقدر روشن است که احتياجي به توضيح ندارد. اخوان المسلمين سلفي هستند و سلفي ها هم ما شيعيان را صاحب اعتقاد درست نمي دانند. اين فقط يک نمونه است که مي تواند در درک ضديت حماس با عقايد تشيع کمک کند:
    http://www.newiraqnews.com/fa/pages/?cid=1486
    اينکه رهبران و سياستمداران ايراني از حماس حمايت مي کنند به خاطر اتحاد مواضع عليه اسرائيل و البته حس انسانيت شان است نه چيز ديگر.
    4 ـ پيام مقام رهبري خيلي آرمانگرايانه بود. خود ايشان هم مي دانند که حرف زدن از "دولت هاي اسلامي" فقط به قصد بيدار کردن ملت هاي مسلمان است و الا نمي شود به حکومت هاي پادشاهي موروثي لقب اسلامي داد. البته نبايد در خانه مي نشستيم اما اين دليل خوبي براي انتخاب تحصن در فرودگاه به قصد اعزام به غزه! نيست.
    ممنون از توجهتان.
    پاسخ

    سلام! با تشكر از پاسخ شما. جواب پاسخ شما را در بخش نظرات مطلب تان دادم!