• وبلاگ : عقل آباد|و شايد همان ناكجا
  • يادداشت : هزارتوي بي پايان
  • نظرات : 0 خصوصي ، 20 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    بسم الله الرحمن الرحيم

    به نام خداوند پريروز و پسفرداي تاريخ

    برادران ارجمندم

    سلام و درود بر شمايان

    بنده براي همه ي رفقا پيشنهادي دارم.

    اخيراً ديده ام که برخي رفقاي کمابيش همفکر شروع کرده اند به تأسيس وبلاگها (گاهانه نوشتهايي) اينترنتي و در موضوعاتي کمابيش همسان به نوشتن مي پردازند. پيشتر نيز بودند رفقايي که بدين کار مبادرت مي کردند اما نکته اينجاست که آيا اين نوشتنگاهها خوانندگاني نيز دارند يا نه و اگر دارند که کمابيش دارند آن خوانندگان تا چه حد در خواندنهايشان جدي اند. به نظر من عنصر جديت در خواندن و پيگيري خوانده ها و در ميان گذاشتن خوانده ها با نويسنده و ديگران در ميان ما خالي است. نوشتن زياد است اما خوانده شدن بسزا و در خور کم.

    خواندن و خوانده شدن يعني گفت و شنيد عنصر اساسي در تفکر مرحوم استاد سيد احمد فرديد و شاگردان خلف ايشان است و اين بنده مدعي است عنصر اساسي تفکر راستين و به عبارت ديگر تفکر ديني ( در حاشيه مي گويم نيز تفکر مارتين هيدگر) عبارت است از اصالت ديگرفکري (يا ديگر انديشي) به هنگام تفکر (يا انديشه ورزي). به اشاره مي گويم که اگر دقت کنيم کنه و ذات آن تفارق و تفارت و تمايزي که مرحوم استاد سيد احمد فرديد - رحمه الله تعالي – ميان تفکر سوبژکتيو (تفکر مبتني بر موضوع نفساني) يا آسنخرد با تفکر پديدارشناسانه و زندآگاهانه يا نيوشاخرد (گوشيده خرد به تعبيري پهلوي تر) که رو به مينوخرد دارد همين امر بوده است.

    بنده همه را و ابتداءً خودم را به خواندن قبل از نوشتن و خواندن نوشته هايي که درباره ي نوشته ام نوشته مي شوند به همان جديت نوشتن دعوت مي کنم. بياييم يک نهضت شنيدن و گوش سپردن به راه بيندازيم و با هم و با هم و با هم جدي سخن بگوييم.

    درود بر همه
    پاسخ

    سلام! فكر مي كنم همه دوستان سعي در ايجاد چنين گفت و شنودي دارند و از همين طريق هم مي شود اين گفت و شنود را آغار كرد. و درباره اين قبيل وب گاه ها به نظرم خواننده خودشان را دارند-نه اينكه بگويم براي آنان مي نويسم كه مي خوانند! همين كه در فضاي مجازي جايي وجود داشته باشد كه براي عده اسباب تأمل را فراهم كند كافي است در مرتبه اقل.