• وبلاگ : عقل آباد|و شايد همان ناكجا
  • يادداشت : سوداي محال
  • نظرات : 1 خصوصي ، 20 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + حميد 
    سلام . اين سوالي كه مرتضي مطرح كرده سوال من هم هست . تصور مي كنم تا زماني كه شما پاسخ جامعي براي آن نداشته باشيد نمي بايست در پروه ي فكري تان جلو تر برويد . وقتي هنوز مشخص نيست كه نيهليسم و وحي نسبت شان چيست و خود وحي دقيقآ يعني چه ، چطور مي توان مثلآ از نيهليسم در جامعه ي ايران صحبت كرد ؟! به خصوص اينكه محمد مجتهد شبستري با نظريه ي جديدش _ قرائت نبوي از جهان _ برداشت سنتي از وحي و نظرات كساني مثل جوادي آملي را به طور جدي به چالش كشيده . به هر حال لازم است كه شما له يا عليه چنين نظرياتي به طور منطقي و مقبول حرف داشته باشيد .... در ضمن يك سوال هم خود من دارم : اينكه نيهليسم به علت انقطاع از وحي بوده ، آيا كسي از فلاسفه ي غربي هم چنين نظري را دارد يا اين صرفآ عقيده ي شما و شهريار زرشناس است ؟ يك دنيا تشكر .
    پاسخ

    سلام. نظر شما وارد است. دليل تعلل در پاسخ بررسي جوانب كار است كه ان شاءالله سئوال را به درستي پاسخ دهد. به نظر من همان قدر كه مفهوم «وحي» در اين تركيب محل پرسش و مداقه است مفهوم «عقل» هم همان قدر و چه بسا بيشتر مورد سوال است. به نظرم اگر دوستان علاوه بر سوال نظر يا ديدگاهي دارند بيان كنند بهتر جلو مي رويم.