• وبلاگ : عقل آباد|و شايد همان ناكجا
  • يادداشت : غربت تفكر يا تفكري ديگر در غربت
  • نظرات : 1 خصوصي ، 8 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + cassandan 
    سي‌ سال گذشت و ما هنوز دنبال همون اهدافي هستيم که سي‌ ساله پيش براش خون داديم. من روز سالگرد انقلاب بيررن ميرم و به آسمان فرياد مي‌کنم لا اله الالله يا امام خميني روحت شاد خودت نجات ده مردم بيچاره? ايران رو. هيچ باورم نميشه که همين حکومتي که امام عزيز بر قرار کرد باعث سختي مردم ايران بشه و يک بار ديگه بايد برم تو خيابون و فرياد بکشم.لا اله الالله.

    اقاي رفسنجاني در رابطه به دولت کنوني گفتند؛ دولت نهم مردم را به گريه اورده?خدا به مردم زجر کشيده ايران رحم کنه واز ظلم ظالمين نگذره چقدر بين رهبرهاي ما کشمکش هست و چقدر از ريس جمهور باهوش يا بيهوش ما جناب احمدي نژاد انتقاد ميکنند


    پاسخ

    سلام!‏ چه ربطي به اينجا داشت؟
    تاسف آور بود.
    واقعا جاي تاسف داره
    پاسخ

    سلام! البته!
    + اكبر 

    سلام

    با اينكه خيلي وقت نيست كه با وبلاگ شما آشنل شدم ولي تحريكم كرديد كه يه سري به كتابهاي استاد فرديد بزنم.

    پاسخ

    سلام! من هم كه شما را نمي شناسم! از اينكه تحريك شده ايد درباره دكتر فرديد بدانيد خوب است-گرچه من چنين قصدي(تبليغ و ترويج فرديد) نداشتم! لازم به ذكر است از ايشان كتابي منتشر نشده است. كتابي-اگر اشتباه نكنم-با عنوان ديدارهاي فرهي و فتوحات آخرالزماني تهيه شده توسط مرحوم دكتر مددپور چاپ شده است كه گويا متن سخنراني ها و كلاس هاي ايشان است. و البته كتاب هايي هم از شاگردان ايشان منتشر شده است-كه البته و شايد ربطي به دكتر فرديد ندارد. در باشگاه انديشه تعدادي مقاله از ايشان درج شده است. به سايت فرديد دات آي آر هم مي توانيد مراجعه كنيد. اگر با هم آشنا شويم هم بد نيست!

    جريان را مطلع شدم و افسوس خوردم.

    با دو يادداشت جديد به روزم!

    + سكوت 

    سلام

    اومدم

    بادقت ميخونم يا حق

    پاسخ

    سلام!چطوري؟

    سلام. بابا حالا چرا ناراحت مي شي؟! اين که چيزي نيست اينا پليسم تو دانشگاه راه نمي دهند! يعني کلاه قرمزي را هم راه نمي دهند(بي ادبي به دوستان پليس نشه ها منظور اون تکه از فيلم بود که مي گفت: مي دنم مي دنم من خودم پليسم!) البته يه نوع پليس را راه مي دهند ها....ما يه قرن پيش يه کارت گرفتيم هنوزم با همون مي رويم تو! بيا پيش خودم يه چيزي بهت مي دهم فوري حله(!) نترس چايي نيست!!! البته اينم قابل توجه که شناسنامه را چرا اشتباه برداشتي، فکر کنم اون کاري که مدتها مي خواستي انجام بدهي را اينبار هم نتونستي. . .(!) بعدشم تازه مگه با کارت دانشجويي ميشه فهميد ننه آدم کيست؟! در مورد انجمنهاي فاضله و نا فاضله و فضوله و غير فضوله هم هيچ چيزي جز تاسف ندارم. در مورد مرحوم معارف هم تنها يکسري شنيده ها در ذهن دارم که اصلا نه نظم دارد و نه انضباط(آنچه که در ذهنم هست.) همچنين است اطلاعاتم در مورد مرحوم فرديد و هايدگر. امروز هم يک کتاب از ايشون(مرحوم معارف) ديدم به نام اقتصاد اسلامي يا يه همچين چيزي اما از اونجايي که در کتاب خريدن در تحريمم نتوانستم تهيه کنم، به اميد آزادي همه از زير دست مستکبرين(به خصوص قدس) در مورد هايدگر هم در همان انتشارات مولي کتاب زياد ديدم از خود ايشون هم فکر کنم يکي همين کتابي بود که اسم بردي و يکي هم تفکر چيست يا تفکر خالي بود(خدا رحم کنه با اين حافظمون!).لينک اساتيد را چرا برداشتي؟! به نظرت چگونه مي توان بر تفکر غرب اشراف پيدا کرد؟! يه موقع است يکي مي شه فيلسوف غربي يکي مي شه مستغرب(بر وزن مستشرق) کدومش؟! در مورد سير تفکري امام(ره) و نوع تفکرشون تحقيقي داشتي؟ اگر داشتي برداشتت را بگو. نظرت را هم در مورد آيت الله جوادي آملي هم اگر مطالعه اي داشتي بگو.چند وقتي بود نظر نداده بودم گفتم جبران کنم اگر زياد شد ببخشيد. يا حق.

    پاسخ

    سلام! چطوري؟ فكر كنم بايد ناراحت شد! كارت‏تم براي خودت!بعدش هم وقتي بفهمند اسمت چيه حكماً مي فهمند بابا و ننه آدم كيست! شناسنامه هم اشتباه برنداشته بودم براي يك كاري قرار بود كپي بگيرم! در مورد بقيه هم بعداً مي توانيم صحبت كنيم! شنبه ان شاءالله مي‏آيم-احتمالاً امتحان داريد! لينك اساتيد را هم برنداشتم. تقصير اين پارسي بلاگ است. هميشه خدا قالبش يك مشكلي دارد. احتمالاً خودش مي آيد.
    در پاسخ به حسين:
    سلام و عرض ادب
    1 ـ درست است که ما هشت سال با ارتش عراق جنگيديم و يک وجب از خاکمان را نداديم اما ده سال هم با روسيه جنگيديم و قسمتهاي بزرگي از سرزمينمان را از دست داديم. امدادهاي غيبي هم فقط نصيب کساني مي شود که به خدا ايمان داشته باشند و در کارشان مصمم باشند. صرف شيعه بودن امداد غيبي نمي آورد. باز هم مي گويم: موفقيت و عدم موفقيت ايران يا حزب الله در گرو شيعه بودنشان نيست، در گرو عملکرد درست سياسي و نظامي است. بنابراين راجع به حرفي که درباره تفاوت تشيع و تسنن زديد اصلا قانع نشدم.
    2 ـ حماس با حزب الله متفاوت است اما جمهوري اسلامي در زمان بحران از هيچ کدام "حمايت علني" سياسي يا نظامي انجام نداده است.
    3 ـ ضد شيعه بودن حماس آنقدر روشن است که احتياجي به توضيح ندارد. اخوان المسلمين سلفي هستند و سلفي ها هم ما شيعيان را صاحب اعتقاد درست نمي دانند. اين فقط يک نمونه است که مي تواند در درک ضديت حماس با عقايد تشيع کمک کند:
    http://www.newiraqnews.com/fa/pages/?cid=1486
    اينکه رهبران و سياستمداران ايراني از حماس حمايت مي کنند به خاطر اتحاد مواضع عليه اسرائيل و البته حس انسانيت شان است نه چيز ديگر.
    4 ـ پيام مقام رهبري خيلي آرمانگرايانه بود. خود ايشان هم مي دانند که حرف زدن از "دولت هاي اسلامي" فقط به قصد بيدار کردن ملت هاي مسلمان است و الا نمي شود به حکومت هاي پادشاهي موروثي لقب اسلامي داد. البته نبايد در خانه مي نشستيم اما اين دليل خوبي براي انتخاب تحصن در فرودگاه به قصد اعزام به غزه! نيست.
    ممنون از توجهتان.
    پاسخ

    سلام! با تشكر از پاسخ شما. جواب پاسخ شما را در بخش نظرات مطلب تان دادم!