• وبلاگ : عقل آباد|و شايد همان ناكجا
  • يادداشت : سوداي محال
  • نظرات : 1 خصوصي ، 20 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2      
     

    سلام

    عبادات قبول

    شهادت مولاي متقيان رو تسليت ميگم

    التماس دعا براي شب هاي قدر

    با مطلب "علي(ع)" به روز شدم

    يا علي،ياعلي

    + ... 
    آن كه مشخص است كه شما امامتان امثال آويني نيست، و اين را به سادگي مي توان از ابتداي لينكهايتان دريافت...به اين متن نگاهي بياندازيد:http://www.kayhannews.ir/870412/14.HTM#other1401
    پاسخ

    سلام. امام ما آويني نيست (گرچه مقام او را در تفكر انكار نمي كنم)‎‏، به گمان غلط شما سروش هم نيست، كسي ديگري هم نيست جز حضرت بقيه الله. اگر به لينك قرار دادن است كه لينك دكتر فريد هم قرار داده ايم! يا مثلاَ علامه جعفري! از لينكي هم كه قرار داديد و رابطه اش با بنده هم چيزي متوجه نشدم! ليكن در رابطه با آقاي پيام فضلي نژاد مشخص است كه اقدام ايشان صرفاَ يك عمل سياسي است (همه هم مي دانيم!). مشكل ما اين است كه نمي توانيم فرهنگ و تفكر را از سياست منقطع ببينيم!

    استفاده كردم.

    راستي نظرتون راجع به فرديد و اصحابش چگونه است؟

    پاسخ

    سلام. آشنايي بنده با ايشان توسط آثار شاگردان ايشان(همچون دكتر داوري و مددپور) بوده است. و از آنجا كه مكتوبات خاصي ندارند آشنايي چنداني با ايشان ندارم(در همان حد كه گفتم!). ليكن از اين جهت كه دكتر فرديد فضا و افق جديدي از تفكر و خودآگاهي را در ايران گشوده است قابل ستايش است.

    سلام بر وحيد و دوست رهگذر، كه مشخص است كاملا به تاريخ و فرهنگ غرب تسلط دارند. زيرا در مقام اطلاع، تحليل جناب ارغوان را يك‏سويه دانسته‏اند.

    من البته نه در مقام پاسخ كه در مقام دعوت به تأمل مطالبي را عرض مي‏نمايم. اميدوارم به ايجاد فضاي بحث و تضارب آرا كمك كند.

    هم به شهادت مستندات تاريخي و هم به حكم آثار غايي تمدن غرب (كه امروز رخ نمايانيده)، غرب با حذف خدا از ساحت زندگي (لااقل اجتماعي) انسان تلازم دارد. نه قصد شعار دارم و نه قصد سياه‏نمايي.

    اما بر مستغربيني كه از ديدگاه اسلام ناب (اسلام فقاهتي و مبتني بر راه‏بري قرآن و عترت) به غرب مي‏نگرند، پوشيده نيست كه درد اصلي غرب و عقب‏گرد بزرگ انسان غربي همين موضوع روي‏گرداني از باطن قدسي عالم است.

    با اين ديدگاه اگر مقاله را بخوانيد، به گمانم كه نظرتان كمي تغيير كند. اما به هرحال اذعان مي‏كنم كه اين ديدگاه نيازمند تبيين و تشريح است. كه به اميد خدا در اين زمينه به ياري ارغوان خواهم شتافت.

    اللهم آخرجنا من ظلمات الوهم و آكرمنا بنور الفهم...

    + رهگذر 

    وعليكم السلام،

    دوست فرهيخته از محتويات متن كه حتماً به قلم خودتان است بر مي آيد كه اهل مطاله در حيطه هاي مورد بحث هم هستيد!.آفرين، تبارك ا... . فقط يك مطلب و التماس دعا، تمام روشنفكران به اصطلاح شما غرب و جهان، در نظر جهان منتظر بذل علوم شما بودند كه از اين منجلاب گمراهي نجاتشان بخشي!؟

    بهتر است به جاي تكرار طوطي وار لفظ غرب ابتدا مفهوم و مرجع تاريخي آن را كامل مطالعه مي كردي سپس به ارشاد پيامبر گونه مي پر داختي.

    پاسخ

    سلام دوست عزيز! نه دوست من! نه آنها منتظر بودند و نه ما علومي بذل كرديم! اين ها را براي خودم و خودمان نوشتم نه براي به گفته شما به اصطلاح غرب! و بيرون شدن از اين منجلاب هم با صرف نوشتن و خواندن ميسر نيست! ارشاد پيامبر گونه هم نكرديم-كه اگر كرديم بگوييد كجا كرديكم كه ديگر نكنيم! مفهوم و مرجع تاريخي غرب را هم در وسع اين نوشتار و خودمان مطالعه كرديم! گرچه كافي نيست و نخواهد بود!
     <      1   2