• وبلاگ : عقل آباد|و شايد همان ناكجا
  • يادداشت : طوفان ديگري در راه است
  • نظرات : 0 خصوصي ، 11 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    واقعا از خوندن اين کتاب لذت بردم...
    به نظرم حس مثبتي بعد از خوندن اين رمان در هر کسي ايجاد مي شه
    پاسخ

    سلام. بنده هم با شما موافقم. از اظهار نظر شما متشكرم.
    + مي ترسمم اسمم رو بنويسم 

    بله بنده حمايت رهبري رو ندارم كه جرات داشته باشم والدين من هم هيچ لزومي نداره بخوان بيان جنازه من رو شناسايي كنند.

    فكر نمي كنم تو اين شرايط بزرگترين اهالي فلسفه و فرهنگ هم به راحتي بنونن به دغدغه شون برسن هر چند كه شما همه چيز رو به گونه اي ديگه مي بيني

    پاسخ

    سلام! نمي دانم چرا اينها را به بنده مي گويي؟! از قديم گفته اند كه هر كه خربزه مي خوره پاي لرزش هم مي شينه! حالا يه عده اي فكر كردند مي آيند با چهار تا شعار و تجاوز به مردم و ... نظام را سرنگون كنند! حركتشان شكست خورد و القضا همشان را گرفتند! چرا بنده را نگرفتند؟! حتماً جرمي مرتكب شده اند! خوب هر چيزي هزينه دارد! مي خواهند شب كودتا كنند صبح هم آب پرتغالشان را بخورند! نه خير عزيز برادر! هيچ كجاي جهان اين طور نيست! بايد محاكمه بشوند و مجازات. سردسته ها هم بايد محاكمه بشوند./
    + ميهمان 

    فكر مي كنم مي شود روان شناسي اسلامي هم داشت. كسي كه مي خواهد نظريه پرداز اين حوزه باشد اولا بايد به روان شناسي غرب كاملا آشنا باشد و به تمامي نظريات شخصيت كه پايه ي گام هاي بعدي ست مسلط باشد. در ضمن حتما فلسفه علم هم خوانده باشد و حداقل سطح 2 حوزه را هم تمام كرده باشد! تا بتواند در ابتدا يك نظريه راجع به شخصيت انسان (البته شخصيت با تعريف علمي خودش) تعريف كند و بعد برود سراغ مسائل ديگر مثل تعريف آسيب شناسي رواني و بهداشت رواني و راه هاي درمان و....

    البته عمري مي طلبد اين كار، و البته كارهاي بزرگ اراده استوار هم مي طلبد.

    اميدوارم آن روز را ببينيم.انشاالله!

    التماس دعا

    پاسخ

    ولي بنده هنوز هم معتقدم روانشناسي اسلامي نداريم! به همان دليلي كه قبلاً ذكر كردم.

    سلام

    چطوري آقا؟ ما مگه رمان فوق العاده هم داريم؟

    راستي اين روزها چقدر نظرها كم شده است. ما كه حالا حرفي نداريم اما وبلاگ شما را هم مي ديدم كم نظر شده است.

    عزيز دلم اگر مجردات نباشند ما هم نخواهيم بود. ما غلط بكنيم شما را فراموش كنيم.

    آزمون مشكات رفتي؟ چه خبر بود؟

    يا علي

    پاسخ

    سلام. شكر خدا. حاجي تسليت مي گم. از بچه ها شنيدم. خدا رحمتشان كند./نظر كم شده چون بازديد كم شده. اينجا كه نسبت به ماه قبل يك دهم و به ماه هاي قبل نصف شده. بعد از آن هياهوي انتخاباتي وبلاگستان دارد نفسي مي كشد. مي خواستم مطلبي در اين باره بنويسم كه صرف نظر كردم./ نظر لطف شماست. البته شما پيشكسوتين./مشكات هم رفتم. سخت بود. من هم نخوانده بودم. تنها اميد به خداست و تعداد كم شركت كنندگان. از 70 نفر 40 نفر./ يه قراري بذار ببينيمت.

    در مجموع «طوفان ديگري در راه است» يک رمان فوق‏العاده نيست. گرچه اگر ويرايشش را بدهند دست بنده(!)، با حذف و اضافه هاي فراوان به يک رمان ماندني و خواندني تبديل خواهد شد.

    كاملاً موافقم!

    سلام.

    طاعات و عبادات قبول و التماس دعا.

    پاسخ

    سلام.البته بنده شكسته نفسي كردم(!!). طاعات شما هم قبول. همين كارارو مي كنين كسي نمي ره زن بگيره. اون از الاهبر، اين از تو اونم از اون فاميلتون! اونم از سيد تقي!‏ آخه آدم زن بگيره مجردارو شيفت ديليت مي كنه؟! اين زسمشه؟!
    + ميهمان 

    من فكر مي كنم روي آوردن به فاكتورهاي جنسي در ادبيات حزب اللهي هاي امروز ناشي از عوامل بسياري ست ،در بحث مدرنيته اش وارد نمي شوم چون جنابعالي استاديد و حرف هاي بنده احتمالا چندان مفيد نخواهد بود ولي عوامل اجتماعي و رواني زياد ديگري هم دخيل هستند مثل سركوب شديد اميال جنسي در گذشته و البته تابو شدن آن در جامعه و حالا فرصتي براي ابراز آنها ....

    اگر بخواهيم فرويدي به قضيه نگاه كنيم تمامي اينها انعكاسي از درون و همان ناهشيار افراد است البته قصد اهانت به اهل ادب را ندارم اتفاقا يكي از مكانيسم هاي دفاعي مثبت از نظر روان شناسان براي كم كردن اضطراب ناشي از همين غرايز سركوب شده ، هنر و ادبيات است. البته اين يك ديد كاملا غربي به قضيه است كه ناشي از خلا روان شناسي اسلامي _ تاكيد مي كنم روان شناسي اسلامي،نه علوم تربيتي _ در جامعه ماست...

    يك پيشنهاد هم داشتم براي تان، گفته بوديد همه آثار اميرخاني را خوانده ايد جز سرلوحه ها را، اگر تا الان نخوانديد توصيه مي كنم حتما بخوانيد. چيزي ست جداي از رمان هاي امير خاني و آينه ايست از شخصيت او به عنوان فردي از جامعه! مثل باقي كتاب هايش حالب و خواندني ست به خصوص در اين كسادي كتاب خوب...

    پاسخ

    نمي دانم فرويدي مي شود به قضيه نگاه كرد يا نه؟! ولي فكر نكنم به اين شدت هم نباشد. بنده نظرم را گفتم. درباره غرب شناسي اش هم بگوييد خوشحال مي شويم./سرلوحه ها را تك و توك خوانده ام ولي اگر وقتي حاصل بشود مي خوانم./اينكه روانشناسي اسلامي هم مي توان داشت، نمي دانم؟! به نظر روانشناسي آينه تمام نماي نفس پرستي انسان مدرن است! تفصيلش بماند براي بعد. / متشكرم از نظر مطولتان.
    + مي ترسم اسمم رو بنويسم 

    جالبه ديگه از اوضاع ايران نمي نويسي...خيلي اوضاع آرومه نه؟به شما که تجاوز نکردن که بخواي بنويسي خوب!

    سعادتمندباشي

    پاسخ

    سلام دوست عزيز! آدمي كه جربزه ندارد اسمش را هم بنويسد به اين راحتي هم مي شود جنبشش را جمع و جور كرد!/بنده نه به كسي تجاوز كردم و نه به بنده تجاوز شده! تجاوز كرده و تجاوز شده بايد بروند و بنويسد!(مثلاً شما يا كروبي!)/اوضاع كشور آرام است! خيلي هم خوب! مشكلي هست؟!/ بنده قبل از اين هم درباره آنچه شما اوضاع كشور مي خوانيد نمي نوشتم. دغدغه اصلي بنده در اينجا فرهنگ و فلسفه بوده است. آن زمان هم كه درباره سياست نوشتم ذكر كردم كه قصدم اين نبوده و در آخرين يادداشت و يا ماقبل آن هم نوشتم كه ديگر در اين رابطه نمي نويسم. در آن موقع و موضع لازم به نوشتن بود ما هم نوشتيم. فكر كنم به اندازه كافي موضوعات روشن شده است. كساني كه مي خواستند با كاريكاتور انقلاب اسلامي رژيم را عوض كنند و خيلي چيزهاي ديگر./ وقتي رفسنجاني هم به پيروي از ولايت دعوت مي كند فكر نكنم حرفي براي گفتن بماند.

    سلام و آرزوي قبولي طاعات

    وبلاگي متفاوت از ديگران داريد آقا وحيد!

    خوشحال ميشوم به من هم سر بزنيد.

    در ضمن وبلاگ بنده به لينكتان مفتخر شد.

    يا حق و التماس دعا

    پاسخ

    سلام! لطف داريد.متاسفانه وبلاگ مورد نظر يافت نشد!
    + دانشجو 

    سلام

    امسال در نمايشگاه سيد مهدي شجاعي را ديدم و اتفاقا راجع به اين كتاب از او سوال كردم آنچه در بين گفته هايش برايم جالب بود اين مطلب بود كه : كتاب بر اساس واقعيت نگاشته شده و تمام آنچه در رابطه دكتر چمران گفته نيز واقعي بوده است!

    راستي يك سوال چرا نويسنده ها با گرايش مذهبي چند وقتي ست براي جذابيت كتاب هاشان به عناصر سكس مي پردازند؟ همين طور بسياري از شعرا؟

    پاسخ

    سلام! از نظر شما متشكرم./دليل نمي شود نويسنده واقعيت را بنويسد و البته هر واقعيتي را هم نمي نويسند و دليلي هم ندارد رمان واقعي باشد. به نظر من اين يك نقطه ضعف است./ در مورد سكس برويد از خودشان بپرسيد. حتماً ديگر دوست ندارند مذهبي باشند. بالاخره بايد با يك چيزي رمان را جذاب كرد. ولي به نظر اميرخاني توانسته است صرفاً به اين موضوع به عنوان يك چيز كاملاً حاشيه اي در رمان هايش بپردازد. يعني اگر چنين چيزي هم باشد هيچ وقت نبايد بشود خود داستان. به عنوان يك اتفاق دست دوم به آن نگاه كرد. به نظر اين اقبال از سر بي هنري و بي مايگي آقايان نويسنده است. چون از اينكه رمان خود را بدون اين خزعبلات نمي توانند جذاب كنند.
    سلام. آلبالا ليل والا... آلبالا ليل والا... آلبالا ليل والا...
    ادعاي شجاعانه اي بود؟؟؟؟؟؟؟
    ضمنا ناصر ارمني رمان نبود. داستان کوتاه بود.
    "هر کسي از ظن خود شد يار من" هم کاربرد دارد.
    پاسخ

    سلام. بنده نوشته ام در مقايسه با بقيه رمان هايش! با زهم چون چنين سوء تفاهمي پيش نيايد تصحيح كردم. وگرنه هر آدمي مي داند ناصر ارمني رمان نيست.